Plugg plugg plugg + Dödsorsaken :/

Tjaa!

Klockan är nu kvart 2 och jag sitter och skriver mitt och Denise äckliga LUL-arbete (Länder Under Luppen) om Indien.. Har skrivit sedan 5 idag och det känns som om det aldrig tar slut :S Har två frågor kvar, ena om Indiens sammarbete mot globala uppvärmningen och deras industriutveckling.. FY FAN VA KUL! Jag har inte gjort en enda läxa på ett halvår så att väl sitta och skriva seriöst är något imponerande för mig (har skrivit 3 sidor ;D).

Men slut om det^^
Sorry att jag inte bloggar varje dag men orkar inte berätta allt jag gör om dagarna :D Kan dock berätta att jag idag tex fick vänta på tandläkaren i 40 min idag innan jag blev insläppt *suck*.. Jag som stressade dit :D

Tänkte även förklara överskrften! Fick redan på min pappas dödsorsak idag och det var otroligt jobbigt! Se orsaken nedan:

Vid plötsligt hjärtstopp övergår hjärtats normala rytm i s.k. ventrikelflimmer vilket är en oregelbunden hjärtrytm som leder till att hjärtat inte längre pumpar blod runt i kroppen. Syretillförseln till kroppens samtliga organ, däribland hjärnan, upphör och medvetslöshet inträffar inom 10-20 sekunder. Om inte hjärtverksamheten kan återstartas inom några få minuter finns risk för att cellerna i hjärnan skadas av bristen på syre och att permanent hjärnskada uppstår. Plötsligt hjärtstopp kan drabba personer som har kända hjärt-kärlsjukdomar sedan tidigare men kan även drabba personer som tidigare har varit fullt friska utan några som helst symptom. Idag överlever endast ca 5% av de som drabbas med tragiska effekter för familj, vänner och arbetskamrater. Antalet personer som dör i plötsligt hjärtstopp överskrider antalet som dör i bröstcancer, prostatacancer, AIDS, skjutvapenolyckor, trafikolyckor och husbränder men har fått långt mindre uppmärksamhet.

Så på sätt och vis är jag glad att han fick somna in i stället för att bli helt invalid :(

Ursäkta om jag tjatar så mycket om min pappa, men detta fungerar lite som en dagbok där jag skriver av mig om mina tankar etc. Take it or leave it!

Vill bara en en gång tacka alla mina underbara vänner! Utan er vore jag inget! Älskar er!

Kommentarer
Postat av: Tiffany

Finns här för dig älsklingen! <3 <3

2009-05-12 @ 14:49:18
URL: http://tiffys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0